איך מפענחים חלומות?

איך מפענחים חלומות?

החלום- אותה "מציאות" שאנו חווים בעת שאנו ישנים, הינו כלי רב ערך, אם נדע להיעזר בו בתבונה. עולם החלומות מאפשר לנו להעמיק את המודעות שלנו לעצמנו ולקדם את התפתחותנו ויכולתנו להגשים בפועל את משאלות הלב שלנו. למעשה ניתן להפוך את חלומותינו ליועצי הסתרים שלנו, המלווים את חיינו על הרבדים העמוקים שבהם.

בכל חלום טמונה מתנה. לעיתים היא גלויה וברורה, כמין מסר, מפגש, מסע, או חזיון מרהיב, שאותם אנו חווים בחלום עצמו, ולעיתים אנו מוזמנים להסיר את השכבות והצעיפים, ולפענח את משמעות החלום. באופן זה נקבל את מתנת החלום רק לאחר שהתעוררנו.. אל תוך עצמנו.
בחלומות אנו חווים את ההתרחשויות תוך שימוש בכל החושים: אנחנו רואים תמונות, שומעים קולות, טועמים מאכלים, מריחים וחשים מגע, ממש כחיינו ה"מציאותיים". עוצמת הרגש שאנו חווים מועצמת פעמים רבות, או נגרמת ע"י תופעות והתרחשויות אבסורדיות ומוקצנות, על-מנת להמחיש עבורנו את העניין שבו עוסק החלום, וכמפתח לפענוחו.
בחלום נעשה שימוש בשפה עשירה, יצירתית ומיוחדת, על דרך הרמיזה, באמצעות דימויים, סמלים, דמויות, אוצר מילים, תבניות חשיבה, אסוציאציות וזכרונות. מכאן הצורך לתרגם שפה מרמזת זו באופן המתחבר אל חיי היום-יום האישיים שלנו. שפת החלום יונקת את השראתה מתוך חוויות אישיות שצברנו, וכן מסמלים וידע המצויים במודע ובלא-מודע הכלל אנושי.
בתהליכי מודעות וייעוץ רוחני, נפענח את משמעות החלום על-פי עולמו הפנימי של האדם עצמו ולא על-פי סטריאוטיפים קולקטיביים. אני יוצאת מנקודת הנחה שקיים הבדל משמעותי בין חוויית "ברבור" בחלומו של אדם שגדל בטבע עם ברבורים, ובין אדם שעבורו המפגש המשמעותי עם ברבור הינו דרך היצירה המוסיקלית "אגם הברבורים".. יחד עם זאת, יש מקום לברר, האם קיים בתודעה חיבור לסימבוליקה הידועה (הברווזון המכוער שהפך לברבור יפה-תואר) ולעבד הקשרים של אגדה זו לחיים האישיים.
קיימים סוגים שונים של חלומות. מצאתי 10 במספר, אותם חילקתי ל-3 קבוצות עיקריות. עצם ההכרה בסוגיהם עשויה לסייע לנו בפענוחם:
חלומות מנחי תהליך:
*חלומות מקדימים: לפני התרחשות או תהליך- לעיתים חלומות אלה "נבואיים", אולם פעמים רבות (ראו הוזהרתם..) הם פשוט משקפים לנו את עצמנו: פחדינו לקראת ההתרחשות, דרכי החשיבה שלנו בעניין וכו'. מודעות תכלול בהקשר זה עיבוד הרגשות והמחשבות ויצירת המציאות המיטבית עבורנו.
*חלומות מלווים: המסייעים לנו בתוך תהליכים והתפתחות.
*חלומות סיכום: המהווים חיזוק והדגש לסיומו של תהליך התפתחותי או אירוע.

חלומות נתיב-נשמה (קארמה):
*חלומות גילגוליים: מבוססים על שעורי-חיים וזיכרונות קדומים מתקופות חיים קודמות, על-מנת לשחרר ולרפא טראומות ודפוסים שהשתרשו אז ומשפיעים על היום (לא תמיד אנו מודעים לכך שהחלום קשור לחוויה גילגולית, אנו פשוט חווים את עצמנו במקום וזמן אחרים וכדמויות שונות).
*חלומות ילדות: חזרה לגיל ולבית הילדות- כסמן לתהליכי עיבוד נדרשים כגון: חיבור לילד/ה הפנימיים, עבודת מודעות בהתייחס לדמויות ההורים, שחזור אירועים, לעיתים טראומטיים, שנשכחו.
*חלומות חוזרים או סיוטים: מתנתם עצומה בעת שאנו מאפשרים לעצמנו תהליך מודעות בסיוע מקצועי, באופן שיאפשר לנו לזהות את הדפוס או הטראומה שבבסיסם. שינוי המציאות ייצור שינוי בחלום- שינוי בחלום יניב שינוי חיובי במציאות.

חלומות השראה:
*חלומות מסר ותקשור: קבלת מסרים, פתרון למצב קיים, רעיונות חדשים, המצאות ויצירתיות בתחומי חיים שונים, כולל אמנות, מוסיקה וכד'.
*חלומות אנרגטיים-טיפוליים: חוויית עצמנו כמקבלי טיפול אנרגטי, פתיחת ערוצים, כוונון מרכזי האנרגיה (צ'אקרות), הטענת קריסטלים.
*חלומות מודעים: בהם אנו מודעים להיותנו בתוך "מציאות החלום"- חוויה מסוג זה נחשבת לגבוהה ברמת המודעות האישית. ברובד זה ניתן לשנות ולהשפיע על המציאות, הן זו שבחלום והן זו שבחיי היום-יום.
*חלומות חוויה: התגלות חזיון מרהיב, חגיגה של צבע, תחושת אנרגיה, עפיפה וכד'- המתנה הינה החוויה עצמה. מן תזכורת להיותנו נשמות בתוך גוף פיזי, חיבור לפלאי, לאלוהי.

איכות תרגום החלום ועומק התהליכים שנאפשר לעצמנו בעקבותיו קובעים את המידה שבה נפיק את המיטב מהמסר ואת יכולתנו לקבל את מתנת-החלום.

בכתבה הבאה נכיר דרכים לזכור ולפתח חלומות, וכן שאלות-מפתח לפענוח חלומות.
ועד אז, התכווננו לזכור את חלומותיכם..


שלכם באור
אוריאלה

אוריאלה קם-מורין

מנטורית להצלחה אישית ועסקית בכוח התודעה, מפתחת שיטת אומגה ומייסדת מכללת אומגה. פועלת לשינוי תודעה ומעניקה כלים ייחודיים ופורצי דרך.

מאמרים נוספים

אומגה

כיצד הטיפול בשיטת EMIO שונה מ EMDR ושיטות אחרות, ואפקטיבי בשחרור חסמים וטיפול בטראומה?

מבוא לטיפול בתנועות עיניים EMIO בתחום הטיפול הרגשי המתפתח ללא הרף, טיפול בתנועות עיניים EMIO שפיתחה אוריאלה קם מורין בולט ככלי של חדשנות ויעילות. בניגוד לשיטה המוכרת יותר בתחום, EMDR, שיטתEMIO  מציעה גישה ייחודית שגם איננה דורשת שחזור טראומה וגם פועלת על טווח רחב יותר של יישומים לריפוי ולטרנספורמציה אישית. הנוירו-תראפיה EMIO עומדת בחזית הגישות

קרא עוד»
אומגה

איך תדרי אנרגיה גבוהים משפיעים על בריאות וריפוי?

קבלו את שיטת אומגה בבריאות  בשיטת אומגה קיים שימוש בתדרי אנרגיה גבוהים של האנרגיה המגנטית המאפשרת איזון, עלייה ברמת האנרגטיות וריפוי. בוגרי השיטה שמפעילים את התדר הגבוה ואת הכלים, על עצמם או עבור בני משפחה קרובים, וכן מטפלים ומטופלים בה, מדווחים על תהליכי החלמה מהירים וקלים יותר, תמיכה וליווי בטיפולים מורכבים, הקלה בכאב ותופעות לוואי, מניעת מחלות, שיפור

קרא עוד»
אומגה

איך ליצור הריון מוצלח ולידה קלה

על-פי עדויות בוגרות השיטה ומטופלות, שיטת אומגה מסייעת לפריון וללידה. השיטה מסייעת בפתרון בעיות פוריות וזיהוי מקור הבעיה שגורם לבעיית פריון, כאבי מחזור או מחזור לא סדיר, הידבקויות, מעצורים נפשיים/רגשיים, מתח, סיוע בבחירת הכיוון הטיפולי ו/או הרופאים והמטפלים המתאימים, סיוע ליולדות, התמוססות של ציסטות, הכנות וליווי בטיפולי IVF. כיום גוברת המודעות וההכרה בחשיבות הרפואה האלטרנטיבית כגורם

קרא עוד»

האירועים הקרובים

דברו איתנו

מכללת אומגה מאסטר לייף – המכללה ללימודי רוחניות מעשית – אוריאלה קם מורין 

info@oriella.co.il 

052-5396333                                עקבו אחרינו ברשתות החברתיות, נחמד שם!

הירשמו לניוזלטר והיו מעודכנים

האתר פונה לנשים ולגברים כאחד

© כל הזכויות שמורות – אוריאלה קם-מורין

לקבלת סדרת וידאו מתנה מלאו פרטיכם כאן