הקשר שבין הגוף לנפש

פריצת דרך בהבנת הקשר שבין הגוף לנפש

חוקרים מאוניברסיטת הרווארד טוענים כי מצאו הוכחה חד-משמעית לכך שבכוחה של התודעה לחולל שינויים פיזיולוגיים. המשמעות: מדיטציה, יוגה ותפילה משנות את האופן שבו פועלים חלק מהגנים.

חוקרים אמריקניים בישרו השבוע על פריצת דרך בהבנת המנגנונים הביולוגיים העומדים בבסיס של ההשפעות החיוביות של פעילויות רוחניות. ממצאי מחקר שנערך לאחרונה העלו כי פעילויות כמו מדיטציה, יוגה ותפילה משנות את האופן שבו פועלים הגניםהמעורבים בתגובת הגוף לדחק נפשי. לטענת החוקרים, מדובר בשינויים שאותרו הן באנשים שעוסקים בפעילויות הללו שנים רבות, והן ב"מגויסים חדשים".

 

את המחקר ערכו חוקרים מאוניברסיטת הרווארד שבבוסטון, ותוצאותיו פורסמו בגיליון האחרון של ה-Public Library of Scienceבמהלך המחקר נלקחו דגימות דם של 19 אנשים שעסקו בפעילויות הגורמות ל"תגובת רגיעה" (relaxation response) – פעילויות כגון מדיטציה, יוגה ותפילה. דגימות הדם הללו הושוו ל-19 דגימות נוספות, שנלקחו מאנשים שלא עסקו בפעילויות הללו מעולם. בדגימות הדם בוצעה אנליזה גנטית, שהעלתה כי בקרב קבוצת העוסקים בפעולות כמו מדיטציה, נמצא שיעור גבוה יותר של דיכוי גנים הקשורים בדחק נפשי. מדובר בדיכוי גנים שמתווכים בין מצבי הדחק ובין שינויים פיזיולוגיים כגון עליית לחץ-דם, החרפת כאב או עירור תהליכים דלקתיים.
 
"לא הכול בראש", פוסק ד"ר הרברט בנסון, מרצה לרפואה בבית-הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד, נשיא בדימוס של 'מכון הנרי-בנסון לחקר הגוף והנפש' השייך לבית-החולים הכללי במסצ'וסטס, ואחד מעורכי המחקר. 

"לפי ממצאי המחקר, כאשר אדם עוסק במדיטציה, בתפילה, ביוגה, או בכל פעילות אחרת שמובילה ל'תגובת רגיעה', מתחילים תהליכים ביולוגיים הפוכים לאלו שמתרחשים בשעת דחק; גנים ש'נדלקים' תחת דחק, 'נכבים' ברגיעה, ולהפך", אמר ד"ר בנסון לסוכנויות הידיעות.  התודעה, לדבריבנסון, מסוגלת להדליק ולכבות גנים, והיא בפירוש אינה נפרדת מהגוף.

לדעתו של בנסון, תוצאות מחקרו הנוכחי הן תשובה ניצחת לאלו שמטילים בספק את השפעתה של התודעה על הגוף. בנסון מוסיף כי בשנים האחרונות, עמיתיו העוסקים בקשר שבין גוף ונפש מוצאים יותר ויותר עדויות לכך שפעילויות מדיטטיביות ופרקטיקות רוחניות משפיעות השפעות קונקרטיות על מערכות הגוף. במחקר הנוכחי נמצאו שינויים בפעילותם של מעל ל-2,000 גנים שונים.

לדברי ד"ר דין אורניש, מייסד המכון לחקר הרפואה מונעת באוניברסיטת קליפורניה שבסן-פרנסיסקו, מדובר במחקר חשוב שמוכיח כי לתודעה יש השפעה ישירה על הגוף, עד רמת פעילות הגנים. לטענתו, ממצאיו של בנסון עולים בקנה אחד עם ממצאי מחקרשהוא עצמו ערך, ושהתפרסם לאחרונה ב-Proceedings of the National Academy of Science. לפי המחקר הזה, בכוחה של המדיטציה להשפיע על ביטוי הגנים ברקמת הערמונית, ובמיוחד כאשר היא משולבת באורח חיים בריא

אוריאלה קם-מורין

מנטורית להצלחה אישית ועסקית בכוח התודעה, מפתחת שיטת אומגה ומייסדת מכללת אומגה. פועלת לשינוי תודעה ומעניקה כלים ייחודיים ופורצי דרך.

מאמרים נוספים

אומגה

כיצד הטיפול בשיטת EMIO שונה מ EMDR ושיטות אחרות, ואפקטיבי בשחרור חסמים וטיפול בטראומה?

מבוא לטיפול בתנועות עיניים EMIO בתחום הטיפול הרגשי המתפתח ללא הרף, טיפול בתנועות עיניים EMIO שפיתחה אוריאלה קם מורין בולט ככלי של חדשנות ויעילות. בניגוד לשיטה המוכרת יותר בתחום, EMDR, שיטתEMIO  מציעה גישה ייחודית שגם איננה דורשת שחזור טראומה וגם פועלת על טווח רחב יותר של יישומים לריפוי ולטרנספורמציה אישית. הנוירו-תראפיה EMIO עומדת בחזית הגישות

קרא עוד»
אומגה

איך תדרי אנרגיה גבוהים משפיעים על בריאות וריפוי?

קבלו את שיטת אומגה בבריאות  בשיטת אומגה קיים שימוש בתדרי אנרגיה גבוהים של האנרגיה המגנטית המאפשרת איזון, עלייה ברמת האנרגטיות וריפוי. בוגרי השיטה שמפעילים את התדר הגבוה ואת הכלים, על עצמם או עבור בני משפחה קרובים, וכן מטפלים ומטופלים בה, מדווחים על תהליכי החלמה מהירים וקלים יותר, תמיכה וליווי בטיפולים מורכבים, הקלה בכאב ותופעות לוואי, מניעת מחלות, שיפור

קרא עוד»
אומגה

איך ליצור הריון מוצלח ולידה קלה

על-פי עדויות בוגרות השיטה ומטופלות, שיטת אומגה מסייעת לפריון וללידה. השיטה מסייעת בפתרון בעיות פוריות וזיהוי מקור הבעיה שגורם לבעיית פריון, כאבי מחזור או מחזור לא סדיר, הידבקויות, מעצורים נפשיים/רגשיים, מתח, סיוע בבחירת הכיוון הטיפולי ו/או הרופאים והמטפלים המתאימים, סיוע ליולדות, התמוססות של ציסטות, הכנות וליווי בטיפולי IVF. כיום גוברת המודעות וההכרה בחשיבות הרפואה האלטרנטיבית כגורם

קרא עוד»

האירועים הקרובים

דברו איתנו

מכללת אומגה מאסטר לייף – המכללה ללימודי רוחניות מעשית – אוריאלה קם מורין 

info@oriella.co.il 

052-5396333                                עקבו אחרינו ברשתות החברתיות, נחמד שם!

הירשמו לניוזלטר והיו מעודכנים

האתר פונה לנשים ולגברים כאחד

© כל הזכויות שמורות – אוריאלה קם-מורין

לקבלת סדרת וידאו מתנה מלאו פרטיכם כאן