פענוח חלומות – כתבת המשך

פענוח חלומות ככלי למודעות והגשמה עצמית
כתבת המשך מאת: אוריאלה קם-מורין
 
היופי הוא הנצח המשקיף בדמותו במראה- אתם הנצח ואתם המראה.
ג'ובראן חליל ג'ובראן – הנביא

 

החלום הינו דרכה של נשמתנו לאותת לנו ולכוון אותנו בנתיב חיינו. מתוך כך, מהווים החלומות בבואה לעצמנו, ומשקפים את עולמנו הפנימי המתפתח. יש ביכולתנו להגביר ולמקצע את יכולת השימוש שלנו בחלומות ככלי שימושי להתפתחות ומימוש עצמי.


דרכים לזכור ולפתח חלומות:

* התכווננות כללית: הדבר שבו ממקדים אנו את תשומת ליבנו- מתעצם וגדל. על כן ראשית עליכם להתמקד, להתכוונן ולהשתוקק לפתיחה של עצמכם לזכרון חלומות.

* בקשה לפני השינה: בקשו בליבכם, לפני שאתם נרדמים, לזכור את חלומותיכם.

* אביזרים: הכינו דף ועט או מכשיר הקלטה ליד המיטה, כך שתוכלו לתעד חלומותיכם. בחרו באמצעי שהכי פחות מוציא אתכם מהשינה.

* התעוררות: הקפידו להתעורר מ-א-ד מ-א-ד ל—א—ט ! התעוררות איטית מאפשרת לכם להישאר במצב "נים-לא-נים", גם 'כאן' וגם 'שם', ולזכור יותר פרטים.

* תיעוד: רשמו או הקליטו כל פרט אפשרי לגבי החלום. פירוט תיעוד- ראו לפי שאלות מפתח.

* בקשת חלום הבהרה: במידה וחלמתם חלום מקוטע, לא ברור או לא זכור לכם בנושא מסויים, תוכלו לבקש לפני השינה לקבל חלום נוסף והפעם- ברור ומובן בדימוייו. בקשו גם לזכור אותו לכשתתעוררו.

* הדמיה: במצבי חלום חוזר או קטוע ולא מובן, ניתן להיכנס ל'תסריט' החלום, כפי שהוא זכור לכם, דרך מסע בדמיון מודרך, ולבקש המשך או הבהרות.


* תהליכי מודעות:

א. מצב החלימה מעלה מידע מן הלא-מודע אל המודע. כניסה לתהליכי מודעות בחיי הערות, גם כן יוצר תהליך מסוג זה, ומאפשר שחרור מדפוסי רגש וחשיבה ויכולת מימוש עצמי. על-כן, ככל שאנו מתאמנים בתהליכי מודעות במצבנו הער, כך גדלה יכולתנו לתרגם ולהבין את מסר-החלום.

ב. חלומות, מעצם היותם לא פעם מלווי תהליך, יכולים להיות משמעותיים במהלך הייעוץ האישי. כשאנו מביאים אל פגישת הייעוץ את חוויית חלומותנו תתרחש העשרה הדדית בין התהליך שבו אנו נמצאים ובין שפת החלום. כמו כן נוכל, בסיוע מנחה מקצועי, להבין טוב יותר את משמעות החלום עבורנו ולמצות את מתנתו.

* מסעות בדמיון מודרך: מסעות מדיטטיביים הינם כלי נפלא המאפשר פתיחת קשר ותקשורת עם עולמות מקבילים ועם מדריכי-רוח. מאחר וקשר כזה מתרחש גם בשעת חלימה, תסייע מיומנות במסעות מסוג זה לאיכות החלומות ולהבנת משמעותם.


תיעוד חלומות – שאלות מפתח:

כדי שנוכל לתרגם ולפענח את רמזי החלום ושפתו, נשתמש בכלי-זיהוי שיסייעו לנו בתהליך. פעמים רבות תמצאו שעצם תיעוד החלום לפי שאלות מנחות אלה, יביא עמו תובנות והארה, ופעמים תמצאו את מתנת החלום רק בשלב הסנתיזה או בסיוע מנחה מקצועי.

* מהו התסריט?: תיאור העלילה, מה התרחש בחלום?

* מי הן הדמויות?: האם מוכרות מחיי היום-יום? האם דמויות משמעותיות בחיים?

* מהו מקום ההתרחשות?: האם מוכר או משמעותי בתקופת חיים זו או לא?

* מהי האווירה?: כיצד תוכלו לתאר את התחושה והאווירה בחלום? האם תורמים לכך אלמנטים תחושתיים כגון ריח? צבע? טעם?.

* מהו מאפיין הפעולה?: האם נקטתם בפעולה כלשהי, ומהי? האם נמנעתם מלפעול?

* מהם מאפייני החשיבה?: מה חשבתם על עצמכם?, על אחרים? על הסיטואציה?

* מהו מאפיין הרגש?: מה הרגשתם בחלום? מה היה הרגש הפנימי?

* מהי תחושת ההתעוררות?: מה הרגשתם כשהתעוררתם? מאותו חלום אנו יכולים להתעורר מבוהלים או מלאי שמחה.. תחושת ההתעוררות הינה מפתח להבנת מסר החלום.

פענוח חלומות – סנתיזה

על מנת לפענח בהצלחה חלומות, עלינו לאחד את כל המרכיבים הנ"ל ולהקביל אותם לתהליכים, אתגרים, התמודדויות, פחדים וכו'- מחיי היום-יום שלנו.
שאלות המפתח הינן:

* האם התחושות והמאפיינים הללו מצויים בתוככם או מוכרים לכם מחייכם?

* האם אתם פוגשים אווירה מסוג זה כיום בחייכם, או חוויתם כמוה בילדות?

* האם המקום, הזמן, הדמויות, ההתרחשויות, האווירה או חפצים, ריחות, קולות, תחושות – זכורים לכם מחוויות-חיים, סרטים, ספרים? או מזכירים לכם אנשים, מקומות או התרחשויות?.

* האם מאפייני הרגש, המחשבה או הפעולה, כפי שבאו לידי ביטוי בחלום, מתואמים או הופכיים למאפיינים אלה בחיי היום-יום שלכם?.

 

שפת החלום הינה ככתב חידתה של הרוח והנפש, וצפונותיה- נחקור ונדע. תרגום נכון של מסר-החלום כמוהו כמיומנות קריאת שפות סימנים רבות: הגוף שלנו, מפת הלידה, השם שבו אנו נקראים ועוד. כל אלה הינן מפות דרכים להיכרות עמוקה עם עצמנו- הכשרונות, האתגרים וההזדמנויות. כשאנו משתמשים בשפת החלומות בתבונה, הם הופכים לכלים להגשמה עצמית.

קריאת שפות אלה מצריכה ידע, התכווננות, ובעיקר קשב עמוק פנימה ומוכנות לראות ולדעת את האמת. וכשהתלמיד מוכן, יבוא מורה החלומות הגדול ויאיר את עיניו.

שאו ברכה בחלומותיכם, והגשימו אותם

שלכם באהבה
אוריאלה

ללמוד לתקשר- 100% הצלחה בשיטת אוריאלה קם-מורין

אוריאלה קם-מורין

מנטורית להצלחה אישית ועסקית בכוח התודעה, מפתחת שיטת אומגה ומייסדת מכללת אומגה. פועלת לשינוי תודעה ומעניקה כלים ייחודיים ופורצי דרך.

מאמרים נוספים

אומגה

כיצד הטיפול בשיטת EMIO שונה מ EMDR ושיטות אחרות, ואפקטיבי בשחרור חסמים וטיפול בטראומה?

מבוא לטיפול בתנועות עיניים EMIO בתחום הטיפול הרגשי המתפתח ללא הרף, טיפול בתנועות עיניים EMIO שפיתחה אוריאלה קם מורין בולט ככלי של חדשנות ויעילות. בניגוד לשיטה המוכרת יותר בתחום, EMDR, שיטתEMIO  מציעה גישה ייחודית שגם איננה דורשת שחזור טראומה וגם פועלת על טווח רחב יותר של יישומים לריפוי ולטרנספורמציה אישית. הנוירו-תראפיה EMIO עומדת בחזית הגישות

קרא עוד»
אומגה

איך תדרי אנרגיה גבוהים משפיעים על בריאות וריפוי?

קבלו את שיטת אומגה בבריאות  בשיטת אומגה קיים שימוש בתדרי אנרגיה גבוהים של האנרגיה המגנטית המאפשרת איזון, עלייה ברמת האנרגטיות וריפוי. בוגרי השיטה שמפעילים את התדר הגבוה ואת הכלים, על עצמם או עבור בני משפחה קרובים, וכן מטפלים ומטופלים בה, מדווחים על תהליכי החלמה מהירים וקלים יותר, תמיכה וליווי בטיפולים מורכבים, הקלה בכאב ותופעות לוואי, מניעת מחלות, שיפור

קרא עוד»
אומגה

איך ליצור הריון מוצלח ולידה קלה

על-פי עדויות בוגרות השיטה ומטופלות, שיטת אומגה מסייעת לפריון וללידה. השיטה מסייעת בפתרון בעיות פוריות וזיהוי מקור הבעיה שגורם לבעיית פריון, כאבי מחזור או מחזור לא סדיר, הידבקויות, מעצורים נפשיים/רגשיים, מתח, סיוע בבחירת הכיוון הטיפולי ו/או הרופאים והמטפלים המתאימים, סיוע ליולדות, התמוססות של ציסטות, הכנות וליווי בטיפולי IVF. כיום גוברת המודעות וההכרה בחשיבות הרפואה האלטרנטיבית כגורם

קרא עוד»

האירועים הקרובים

דברו איתנו

מכללת אומגה מאסטר לייף – המכללה ללימודי רוחניות מעשית – אוריאלה קם מורין 

info@oriella.co.il 

052-5396333                                עקבו אחרינו ברשתות החברתיות, נחמד שם!

הירשמו לניוזלטר והיו מעודכנים

האתר פונה לנשים ולגברים כאחד

© כל הזכויות שמורות – אוריאלה קם-מורין

לקבלת סדרת וידאו מתנה מלאו פרטיכם כאן